Algemene voorwaarden
1. Onderhavige voorwaarden zijn van toepassing op iedere bestelling en levering van onze vennootschap Traiteur Blommen,
zetel te Bekkevoort 3460 Staatsbaan 215, KBO nr. BE 0834.665.697), ongeacht eventuele aankoopvoorwaarden uitgaande van de klant.
Van onze voorwaarden kan slechts afgeweken worden mits voorafgaand schriftelijk akkoord. Eventuele afwijkingen zijn slechts geldig
voor de levering waarop zij betrekking hebben en kunnen niet ingeroepen worden bij eventuele latere bestellingen.
2. De goederen reizen steeds op risico en kosten van de koper. Klachten inzake leveringen kunnen slechts in aanmerking genomen
worden in geval van schriftelijk bezwaar binnen de drie werkdagen na de levering. Onze aansprakelijkheid is steeds beperkt tot de
terugbetaling van de aankoopprijs van de geleverde goederen. Klachten met betrekking tot de facturen kunnen slechts aanvaard worden
ingeval van schriftelijk bezwaar binnen de acht werkdagen na factuurdatum. Voor wat betreft bestellingen via de webshop geldt een
kosteloos herroepingsrecht van 14 dagen na leveringsdatum. Van dit recht kan enkel gebruik gemaakt worden, zo de producten ongebruikt
en in de originele ongeopende verpakking teruggestuurd worden.
3. De opgegeven leveringstermijnen gelden enkel ten indicatieven titel. Eventuele vertragingen ten gevolge van overmacht of van
omstandigheden te wijten aan de klant, kunnen ons nooit verplichten tot schadeloosstelling, noch oorzaak van weigering van de levering uitmaken.
Elke vertraging zal evenwel zo spoedig mogelijk ter kennis gebracht worden van de klant.
4. Behoudens andersluidend beding zijn onze facturen betaalbaar te Bekkevoort, binnen de dertig dagen na factuurdatum.
5. Bij niet-betaling of onvolledige betaling van de factuur op de vervaldag, zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling
een nalatigheidsrente verschuldigd zijn ten belope van 12% op jaarbasis. In dergelijk geval worden alle andere facturen, zelfs
de niet vervallen, onmiddellijk opeisbaar. De verkoper heeft in casu tevens het recht alle lopende bestellingen te schorsen tot
op het ogenblik van de volledige betaling.
6. Ingeval van aanhoudende wanbetaling zal na ingebrekestelling van de klant die gedurende acht dagen zonder gevolg gebleven is,
naast en boven de intrest waarvan hierboven sprake, een forfaitaire schade- en onkostenvergoeding verschuldigd zijn, gelijk aan 15%
van het gefactureerd bedrag, exclusief BTW met een minimum van 125,00 euro, onverminderd alle andere rechten waarop wij ons kunnen
beroepen en/of schadevergoedingen waarop wij recht hebben.
7. Cheques en wissels gelden slechts als betaling na hun inlossing. Het aanvaarden van wissels of andere betaaldocumenten zal niet
als schuldvernieuwing kunnen aangezien worden. Alle innings- en protestkosten van een aanvaarde of niet-aanvaarde wissel vallen ten
laste van de koper. Het aanbieden van wissels wijzigt de plaats van betaling niet. Door het trekken van een wissel ziet de verkoper
van geen enkel van de bovengenoemde rechten af.
8. Wij behouden ons het eigendomsrecht voor van de verkochte goederen tot op het ogenblik van hun volledige betaling. De klant is
verplicht de nodige voorzorgsmaatregelen inzake bescherming en bewaring van de geleverde goederen te nemen, tot op de datum
van hun volledige betaling.
9. Als wederzijdse garantie en verbintenis tot snelle geschillenregeling door arbitrage, is de B.A.I. (Belgische Arbitrage Instelling)
belast met de aanstelling van scheidsrechters welke bevoegd zullen zijn elke geschil definitief te beslechte conform haar werkingsreglement,
dat kosteloos kan bekomen worden bij de B.A.I., Lieven Bauwensstraat 20 te 8200 Brugge (tel. 050/32.35.95 en fax 050/45.60.74). Deze clausule
maakt integraal deel uit van de verkoopsvoorwaarden en vervangt alle hiermee strijdige bevoegdheidsclausules.